Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 09.05.2024, 02:26

Озерянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Виховна робота

Звіт з виховної роботиза 2019-2020 навчальний рік

1. Назва закладу освіти: Озерянський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів.

2. Виховна проблема навчального закладу : «Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес та формування національної свідомості особистості школяра».

3. Управління виховною роботою закладу здійснювали : директор Ляховенко Ганна Олександрівна; заступник з виховної роботи Молчанова Світлана Павлівна; педагог-організатор Лещенко Оксана Петрівна; 6 класних керівників: Ткаченко С.В., Пархоменко Є.О., Мельник Г.С., Перчета Г.В., Ляшик В.В., Макаровець С.П., Клононцова В.С.; 4 класоводи: Зеленко О.В., Конішевська С.І., Лебедко О.М., Кришень Г.Ю..

Реалізуючи на практиці завдання Програми «Нова українська школа» у поступі до цінностей, класні керівники намагалися впроваджувати демократичну культуру, спрямовану на захист прав дитини і формування демократичних цінностей; створити атмосферу довіри й взаємоповаги, де немає насильства та дискримінації; надавати соціально-педагогічну підтримку та допомогу учням у розвитку ціннісно орієнтованої активності, подоланні труднощів соціальної взаємодії, профілактики ризикованої поведінки, соціального захисту в складних життєвих ситуаціях. Реалії сьогодення спонукали класних керівників активізувати зусилля з підвищення духовного рівня української молоді, формування у неї стійкої системи глибоких морально-духовних цінностей, оскільки саме вони складають основу мотиваційної сфери як особистості, так і суспільства в цілому. З метою утвердження патріотичних почуттів у здобувачів освіти в закладі відбулися загальношкільні й позашкільні заходи, присвячені відзначенню Дня Конституції, Дня незалежності та Державного Прапора України, 75-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, Дня захисника України, Дня Соборності України, Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав і 31-ї річниці виведення військ з Республіки Афганістан, Дня пам’яті Героїв Небесної Сотні, Дня пам’яті жертв голодомору та політичних репресій, Дня гідності і свободи, Міжнародного Дня Миру, 34-х роковин Чорнобильської катастрофи. Під час проведення виховних заходів у дітей та молоді виховувалася повага до Конституції держави та державних символів – Герба, Прапора, Гімну. Формування патріотизму в молодого покоління залишається першочерговим завданням як для держави, так і для закладу. Відтак, зусилля класних керівників спрямовувалися на підвищення рівня патріотичного виховання шляхом оптимальної організації відповідної виховної роботи. З метою національно-патріотичного виховання дітей та молоді в закладі проведено: інформаційні он-лайн уроки «Крим: 5 років окупації. Право на Спротив»; тематичні виховні заходи 7клас «Права дитини в Україні» класний керівник Мельник Г.С.;."Україна - країна нескорена"6 клас, класний керівник Пархоменко Є.О.. усний журнал "Крути:трагедія та подвиг" учитель історії Пархоменко Є.О.. загальношкільний виховний захід «Пам’ять голоду, пам’ять серця». години спілкування: "Гідні бути українцями"10 клас, класний керівник Макаровець С.П.. флешмоб «Ланцюг єдності» до Дня Соборності України. загальноукраїнську акцію «Засвіти свічку». акції «Янголи пам’яті», «Маки пам’яті». Упродовж грудня 2019 року – березня 2020 року було проведено шкільний етап Всеукраїнського заочного конкурсу звітів про роботу роїв Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») (молодша вікова група) 3-4 класи, керівники Лебедко О.М., Кришень Г.Ю.. Громадянське виховання здобувачів освіти, інформування їх щодо європейської інтеграції, пропаганда європейських цінностей життя здійснювалися через залучення до роботи в європейського клубу, що діє в закладі. Одним з пріоритетних напрямів діяльності кожного навчального закладу було забезпечення відповідних умов для розвитку фізично та психічно здорової особистості, формування в здобувачів освіти здатності уникати конфліктів, вихованню в них толерантності, загальнолюдських цінностей. З метою набуття позитивних ціннісних орієнтацій, ознайомлення з традиціями доброчинності як духовним надбанням українського народу відбувалося залучення школярів до загальношкільних та класних заходів, покликаних виховати в них відповідальність, чесність, працелюбність, справедливість, гідність, милосердя, толерантність, доброзичливість, готовність прийти на допомогу, делікатність, тактовність, здатність прощати й просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості, серед яких наступні: бесіди «Мелодія мого здоров’я» 1клас класовод Зеленко О.В. та виховні години «Умій дружити, щоб у мирі жити» 9клас класний керівник Ляшик В.В.,диспут «Що є краса: поезія чи проза?» 9 клас класний керівник Макаровець С.П.. Брали участь у встановленні нового Національного рекорду України «Найбільша кількість уроків добра». Національний Реєстр Рекордів України зареєстровав 15 012 уроків у 1617 навчальних закладах. А це на 8470 уроків більше ніж в минулому році. 2 жовтня Всеукраїнський урок доброти: 1клас - класовод Зеленко Ольга Володимирівна «Світ тварин»; 2клас - класовод Конішевська Світлана Іванівна «Ми любимо тварин»; 3клас - класовод Лебедко Олена Михайлівна «Допоможемо тваринкам знайти собі дім»; 4клас - класовод Кришень Галина Юріївна «Ми любимо тварин»; 5клас – класний керівник Ткаченко Світлана Володимирівна «Брати наші менші»; 6клас – класний керівник Пархомено Євгеній Олександрович «Ми відповідаємо за тих, кого приручили»; 7клас – класний керівник Мельник Ганна Сергіївна «Про таємниці тварин »; 8клас – класний керівник Перчета Галина Василівна «Тварини теж мають права»»; 9клас – класний керівник Ляшик Віта Віталіївна «Добро навколо нас»; 10клас – класний керівник Макаровець Світлана Петрівна «Тварини з Червоної книги»»; 11клас – класний керівник Клононцова Валентина Стефанівна «В світі тварин». У закладі освіти створено банк даних дітей, які потребують соціального захисту, опіки та піклування, складено соціальні паспорти, вивчено стан охоплення цієї категорії учнів гуртковою та позакласною роботою. Здійснено корекційну роботу з учнями, схильними до бродяжництва. Протягом серпня-вересня 2019 року проведено громадський огляд умов утримання, навчання та виховання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей, що перебувають у несприятливих умовах сімейного виховання. Складено акти обстеження матеріальних і житлово-побутових умов проживання неповнолітніх. У закладі 18 дітей з багатодітних сімей, 2 дітей-сиріт та 1 дитина, позбавлена батьківського піклування, 4 дитини напівсиріт , 4 дитини з вадами розумового або фізичного розвитку, 11 дітей постраждалі від аварії на ЧАЕС, 5 дітей осіб, визнаних учасниками бойових дій. Особлива увага закладу приділялася індивідуальній роботі з дітьми та їх родинами, а саме: учнем 11 класу (дитина, яка позбавлена батьківського піклування)класний керівник Клононцова В.С.,, учнем 6 класу( дитина – сирота) класний керівник Пархоменко Є.О., ученицею 9 ( дитина – сирота) класний керівник Ляшик В.В.. Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, а також діти учасників АТО/ООС були охоплені безкоштовним харчуванням у шкільній їдальні за рахунок коштів місцевого бюджету. У закладі здійснено відповідну роботу, спрямовану на виховання здорового покоління, формування навичок здорового способу життя в дітей та підлітків, протидію таким негативним явищам у молодіжному середовищі, як наркоманія, зловживання алкоголем, куріння. В рамках заходів до Всесві́тнього дня боротьби́ зі СНІДом проведена вікторина для учнів 9-11класів "Знати,щоб жити", вчитель біології Ляшик В.В.. Перегляд презентації "Чума ХХІ століття", де учні 5класу розширили знання про небезпеку епідемії ВІЛ/СНІДу. Проект «Суд над поганими звичками» 2клас, класовод Конішевська С.І.. Бесіда «Для чого живе людина» 4 клас, Кришень Г.Ю.. У вересні-жовтні 2019 року проведено Всеукраїнський профілактичний захід «Урок». Здійснювалися заходи щодо профілактики правопорушень, дитячої бездоглядності, правової та психологічної підтримки школярів, які потрапили в складні умови. У профілактиці ризикованої та протиправної поведінки важливу роль відігравала просвітницько - профілактична діяльність, спрямована на попередження негативних явищ через формування у дітей та підлітків знань, умінь та навичок, що сприяють відповідальній, адаптивній, безпечній поведінці. Головним напрямком роботи з цього питання була індивідуальна робота з дітьми, схильними до пропусків занять, правопорушень, девіантної поведінки. Проведено в закладі «Тиждень протидії булінгу» соціальним педагогом, шкільним психологом та класними керівниками. У навчальному закладі діяли Ради профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Періодично проводилися зустрічі з дільничним офіцером поліції Бобровицького ВП ГУНП Ніжинського ВП в Чернігівській області молодшим лейтенантом Селянко Д.В. На обліку в ювенальній превенції Бобровицького відділення поліції Ніжинського відділу поліції головного управління національної поліції Чернігівської області неповнолітні не знаходяться. Робота органів учнівського самоврядування та дитячо-юнацької організації «Суцвіття» проводилася відповідно до нормативно-правової бази, зазначеної в державних документах, згідно з планом роботи закладу. Керівним органом самоврядування є лідер дитячо-юнацької організації «Суцвіття». Здобувачі освіти закладу беруть активну участь у складанні виховного плану на рік, а також є активними помічниками у проведенні дитячих свят, виховних заходів. Щопонеділка на робочій лінійці звітуються за чергування по закладу, проведення рейдів та виконання річного плану роботи . Члени самоврядування беруть активну участь у заходах і конкурсах: - організували проведення волонтерським загоном, що діє в закладі, благодійні акції: «Милосердя», «Турбота», «Діти, молодь – пенсіонерам» з надання посильної допомоги пенсіонерам; - виготовили за участю членів учнівського самоврядування інформаційні бюлетені про переваги здорового способу життя; - регулярно (1 раз на місяць) друкується шкільна газета «Перервочка». З метою формування особистої культури школярів, естетичного виховання учнів проводилися рейди «Урок», «Шкільна форма». Брали участь у конкурсах: у районному етапі обласного заочного конкурсу «Я – лідер», у фестиваль - конкурсі "Ми - українці" (ІІ місце) Психолого-педагогічна просвіта батьків відбувалася шляхом проведення батьківських зборів, всеобучів, лекторіїв, бесід. У закладі проводилася інформаційна робота серед батьків щодо виховання здорової дитини та попередження негативних явищ в учнівському середовищі із залученням співробітників поліції, служби у справах неповнолітніх, закладів охорони здоров’я, соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді, психологів. Класні керівники провели показові батьківські збори: «Як допомогти дитині стати уважною» (класний керівник 3 класу Лебедко О. М.), «Роль батька в сімейному вихованні»(класний керівник 2 класу Конішевська С. І.) Класні керівники поряд із традиційними формами роботи (вивчення родин учнів, залучення батьків до участі в роботі Ради школи, Ради профілактики правопорушень) впроваджували й інноваційні: консультування, тестування, родинні свята, аукціони ідей сімейної педагогіки, батьківські ринги, диспути, дні відпочинку, тренінгові заняття тощо. Ефективною була співпраця дирекції закладу з батьками щодо покращення матеріально-технічного забезпечення, організації харчування школярів, змістовного дозвілля, виховання у дітей свідомого ставлення до свого здоров’я, запобігання вживання алкогольних, наркотичних речовин, поширення пияцтва, правопорушень, проблеми булінгу в дитячому середовищі. Гурткова робота. Результативність участі педагогів та здобувачів освіти у конкурсах з виховної роботи. У закладі працюють 5 гуртків, якими керують вчителі закладу, Центру дитячої творчості, школи мистецтв. Залучені до гурткової роботи всі учні. Гурток «Вокальний», під керівництвом Синиці С.В., свою роботу презентували на шкільних святах. Європейський клуб «Планета» на базі закладу, керівник Перчета Г.В., презентували систему роботи з упровадження інноваційних технологій, формування активної громадянської позиції й національних цінностей, організації дослідницької діяльності здобувачів освіти із вивчення історії, культури, звичаїв та традицій країн Європейського Союзу, виступили з програмою перед учнями Сторобасанської школи - інтернату І-ІІ ступенів Чернігівської обласної ради. с.Стара Басань. Члени гуртка з футболу, під керівництвом Стасів С.М., брали участь у Відкритому чемпіонаті Бобровицької міської ради з футболу зайняли ІІ місце, фінал мав відбутися навесні. Члени гуртка «шахово-шашкового», під керівництвом Стасів С.М., проводили змагання між учнями закладу. Члени гуртка «Екологічна варта», під керівництвом Ляшик В.В., брали участь у Всеукраїнському конкурсі «Плекаємо сад», розробляли і втілювали в життя заходи утилізації побутового сміття. Основні недоліки та недопрацювання у 2019-2020 н.р. Поряд з досягненнями в організації виховної роботи школи були й недоліки: - під час перевірок виявлено недоліки у веденні документації окремих класних керівників; - класні керівники в роботі з дітьми не завжди використовували ефективні форми та методи роботи, надаючи перевагу проведенню бесід та годин спілкування; - недостатньо проводилася робота з оновлення бази інноваційних методичних матеріалів, розроблених класними керівниками; - потребує активізації залучення батьківської громадськості до участі у виховному процесі та проведення роз’яснювальної роботи серед батьків щодо їх відповідальності за створення належних умов для навчання, виховання й розвитку неповнолітніх; - батьківські комітети деяких класів не були залучені до тісної співпраці з органами дитячого самоврядування та не надавали їм посильної допомоги; - заступнику директора з виховної роботи необхідно посилити контроль за роботою педагогічних працівників у плані проведення профілактичної роботи, учнівське самоврядування та батьківську громадськість; - потребує поліпшення робота з батьками, формування в них почуття відповідальності за результати виховання своїх дітей. Заслуговує на увагу досвід роботи класних керівників: Лебедко О.М., Зеленко О.В., Ляшик В.В., Конішевської С.І., вони впроваджують у виховну роботу нові форми й методи. Завжди проходять виховні години цікаво, запрошують батьків, громадськість. Визначення мети і завдань виховної роботи на 2020-2021 н.р. Пріоритетними завданнями на наступний навчальний рік вбачаю: планування виховної роботи з урахуванням концептуальних засад Програми «Нова українська школа» у поступі до цінностей та Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді; формування ціннісних орієнтацій, морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал; роботу над впровадженням новітніх виховних технологій, пошук нових цікавих форм проведення виховних заходів; підвищення рівня патріотичного виховання здобувачів освіти, виховання любові до Батьківщини, поваги до державних символів України; виховання шанобливого ставлення до ветеранів війни, учасників АТО/ООС, шанування учнями військової історії та підняття престижу Збройних сил України та військової служби; забезпечення переходу від реалізації окремих напрямків виховної роботи до проєктування й моделювання виховної системи, що спрямована на розвиток конкурентоздатної, соціально-мобільної, компетентної особистості; врахування різноманітності змісту та організаційних форм діяльності в роботі з дітьми; особистісний підхід до учня, орієнтацію на проблемне спілкування і спільну творчу діяльність; виховання бережливого ставлення до природи; виховання усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвиненої потреби в трудовій діяльності; запобігання проявам в учнівському середовищі булінгу, екстремізму, расової та релігійної нетерпимості; покращення проведення інформаційно-просвітницької роботи з батьками, залучення батьківської громадськості до виховного процесу й пропагування ідеї єдності України; активізувати співпрацю класних керівників з органами учнівського та батьківського самоврядування щодо формування у дітей та молоді духовності, моральної культури, толерантної поведінки, уміння жити в громадянському суспільстві; гармонізацію сімейного і суспільного виховання; вивчення умов проживання та виховання здобувачів освіти з метою своєчасного реагування на проблеми, що виникли в сім’ї; максимальне сприяння творчому розвитку й самовизначенню дитини; поліпшення профілактичної роботи з дітьми пільгового контингенту, зокрема дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та дітьми, що проживають у сім’ях, що опинилися в складних життєвих обставинах; продовжити висвітлення проблем виховної роботи закладу на офіційному веб-сайті та у засобах масової інформації.   

  Директор                                                                                                                                        Г.ЛЯХОВЕНКО

 

Виховання – багатогранний і складний процес, значення якого неможливо переоцінити. Він передбачає формування у дитини єдиної системи цінностей і соціальних компетенцій. А це ставлення до себе і своїх батьків, відношення до природи, суспільства, своєї країни тощо.

На сьогоднішній день в школі склалася система виховної роботи, яка на принципах гуманізму, демократизму, єдності сім’ї та школи, спадкоємності поколінь забезпечує здійснення національного виховання, спонукає до утвердження педагогіки особистості, сприяє формуванню в учнів навичок самоосвіти, самоаналізу, допомагає учням розвивати індивідуальні здібності, творчі задатки, самовизначитись та самореалізуватись.

Місія школи з виховної роботи: формування і розвиток свідомої особистості з громадською позицією, готовою до конкретного вибору свого місця в житті, здатного змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

Завдання виховної системи:

Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.

Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.

Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.

Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.

Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.

Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху;

Виховна робота реалізується за такими напрямками:

Виховання громадянської свідомості через учнівське самоврядування, формування активної життєвої позиції.

Виховання правової культури та профілактика правопорушень.

Пропаганда здорового та безпечного способу життя. Психологічна підтримка учнів та вихованців.

Національно-патріотичне виховання.

Еколого-натуралістичне виховання, краєзнавство.

Культурологічне виховання.

Організація позаурочної діяльності учнів через гурткову, секційну, факультативну, дослідницьку та науково-пошукову роботу.

Кожний напрям відбито в річному плані роботи школи в доступному обсязі. Система виховної роботи спрямована на створення умов для розвитку для самореалізації особистості кожного учня.

Система виховної роботи школи забезпечує:

активне залучення до процесу виховання батьківської громадськості;

організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання з педагогами, класними керівниками;

розвиток активності школярів у різних видах діяльності та творчий розвиток здібностей, інтересів особистості у позанавчальній діяльності;

згуртовування учнівських колективів навколо організації колективних творчих справ, участь у проектах;

соціальну захищеність і підтримку учнів;

співпрацю з дитячими молодіжними та громадськими організаціями, об’єднаннями, колективами;

співробітництво з правоохоронними органами, соціальними службами з питань організації правової освіти, профілактичної роботи серед школярів;

концентрацію сил педколективу за пріоритетними напрямками виховної роботи.

Управління шкільною виховною системою здійснюється через конкретизацію цілей виховання, розширення видів діяльності, введення інновацій у виховний процес, діяльність соціально – психологічної служби розширення взаємодій з середовищем. Пошук сучасних шляхів і засобів виховання школярів здійснюється на засадах педагогіки творчості і становить одну із найактуальніших проблем навчально-виховного процесу. Тому в школі визначено коло питань для приоритетного вирішення сутності виховного процесу, функцій, які спрямовані на розв’язанні проблеми становлення творчої особистості.

У центрі виховного процесу є особистість – її нахили, здібності, потреби, інтереси, соціальний досвід, самосвідомість, характер. Уся виховна робота школи спрямована на кінцевий результат — випускника Школи життєтворчості, який повинен володіти наступними якостями, вміннями.

Основними принципами організації виховного простору закладу життєтворчості є:

Максимально можлива свобода учня у виборі форми та міри власної участі у виховному просторі;

Створення сприятливих можливостей щодо розвитку та здійснення життєтворчості учня, набуття та реалізації ним індивідуально-особистісних технологій життєтворчості.

Заохочення учня до визначення власних цілей та завдань, вироблення індивідуального плану участі у виховному просторі.

Врахування особистісних особливостей учня: його досвіду, рівня знань, здібностей, стилю життя, актуального стану його життєвої компетентності.

Орієнтація на самостійну активну участь учня у виховному просторі;

Обов’язковий самоаналіз та самооцінку учнем власних результатів.

Структура виховної роботи навчального закладу включає в себе і взаємодію школи з найближчим до неї середовищем на рівні сімей учнів: з батьками й особами, що їх замінюють, акцентуючи увагу на питаннях соціалізації дітей і молоді в тому чи іншому аспекті.

Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz